Totaal aantal pageviews

vrijdag 4 november 2011

Poëzie en muziek verenigd!

Gisteravond, 3 november 2011 was het dan zover. Na anderhalf jaar wachten, werd een droom verwezenlijkt. Een serieus optreden op mijn werkplek!
Normaal treden er dan personeelsleden en (ex)revalidanten op met een lied of een muzikale bijdrage of natuurlijk een combinatie daarvan of je moet een a capella artist zijn.
Ik had een aantal gedichten voorgelegd aan de organsatoren en het idee werd enthousiast ontvangen. Zo kreeg ik drie momenten toegewezen, waarin ik dan drie gedichten kon laten horen.
Ik zal u er één niet onthouden:

Is er iemand op de wereld
Zo oud geworden
Dat hij een berg geboren
Heeft zien worden
Of tenminste de groei
Bewust heeft meegemaakt
De veranderingen heeft doorverteld
Aan de volgende generatie
Over hoe het vroeger was
Maar dat het allengs veranderde
Dat de wegen anders liepen
Of dat het water sneller is gaan stromen
Naar het dorp beneden
Dat eerst aan het einde
Van de horizon lag?


1 opmerking: