Totaal aantal pageviews

donderdag 3 november 2011

Niet zomaar een huisdier

Meerdere keren per week loop ik mijn favoriete sites op het internet af. Staat er een leuk stukje op, een mooi gedichtje of een pakkende illustratie; dan klik ik verder. Mijn brein  begint direct te werken. Ik probeer er voor mij zelf iets van te maken. Ik overdenk de woorden en maak er een nieuw gedicht over of haal een herinnering op. Bij een illustratie maak ik vaak een gedicht dat het gevoel van mij weergeeft of beschrijft wat het plaatje is. Dit moet u als lezer natuurlijk ook niet al te letterlijk nemen. Je kunt met taal zo veel...ik fantaseer er op los!


Vanmorgen
Werden
Jij en ik
Vroeg wakker
Gevangen
Niet in de armen
Van elkaar
Wist ik veel
Dat jij
Een huisdier had
Gelukkig
Lagen we goed
En hebben we het
Voor vandaag
Zo gelaten
Morgen zien we
Wel weer!

© Gedicht: Ivar Wakker
© Illustratie: http://www.veetje.be/thomas-paul/
   Veetje heeft aangegeven dat dit niet haar plaatje is, maar elders van internet heeft   geplukt. Zo maken we er allemaal gebruik van!




1 opmerking:

  1. gevangen in zijn armen
    lijkt me fijner, dan dat dier
    je kunt je vast niet zo goed verwarmen
    aan die tentakels, zo lijkt vanaf hier..

    BeantwoordenVerwijderen