Totaal aantal pageviews

maandag 21 november 2011

Die Sint toch!

Sinterklaas:

Elk jaar, eind oktober, bekruipt mij een apart gevoel.
Ik heb het gevoel, te worden bekeken en afgeluisterd.
Bewijzen heb ik nooit. Geen spoor van microfoons,
Laat staan van mogelijke spionnen. Toch vind ik het vreemd:
staat er opeens één schoen bij de kachel. Met daarin een presentje.
Ik heb geen idee waarom.
Af en toe is het slechts een lege schoen die daar staat. Maar vanmorgen
zat er een zakje zout in! Was ik soms stout geweest?
Mijn naam schijnt in het boek van Sint Nicolaas terecht te zijn gekomen.
Ik zou niet weten hoe.
Toch heb ik vaak de indruk gehad dat er naast mijn gezin er meer gebeurde
in- en rond het huis. Getrappel door de straat of voetstappen op ons dak.
Vanmorgen las ik in de krant een heel vreemd bericht:
Kinderen worden opgeroepen hun persoonsgegevens door te geven aan het Sinterklaasjournaal.
Zo kom je in het Grote Boek te staan. Dit is toch wel zeer privacy gevoelig.
Mijn voorgevoel wordt wel steeds sterker.

http://www.ouders.nl/mnie2011-sinterklaasjournaal.htm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten