Totaal aantal pageviews

maandag 14 november 2011

Muziek, kunnen we zonder?

Maandag, monday ; er  zijn genoeg liedjes die daar over gaan. Een liedje dat vaak door mijn hoofd gaat, als het maandag is of als deze dag ter sprake komt,  is die van The Boomtownrats:"I don't like mondays". Maar er zijn er meer:
  • The Bangles -  Manic mondays
  • Boomtown Rats - I don't like Mondays
  • The Jam - Monday
  • WILCO - Monday
  •  Melanie C - Suddenly Monday
  • Paul Williams - Rainy Days and Mondays
    (ook gezongen door The Carpenters)
  • Mamas & The Papas - Monday, monday
  • NOFX - Thank God It's Monday
  • New Order - Blue Monday
Mijn gedachtes zijn niet zo somber, als die in de meeste liedjes. Toch kwam het thema muziek en maandag bij mij bovendrijven.
Zeker ook toen ik de volgende site bezocht: http://datschrijvendemeisje.wordpress.com/2011/11/13/rip/
De maakster klinkt heel wanhopig, omdat zij haar iPod niet meer kan gebruiken. "Help! Geen muziek. Wat nú?"
Ik bedacht een oplossing, dat moge duidelijk worden uit het gedicht:


Zing een eigen wijsje
Fluit een zelf bedachte melodie
Omdat hetzelfde liedje
Toch geen hit wordt
Maar wel
In je hoofd
Blijft zitten
Dans gerust!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten