Totaal aantal pageviews

dinsdag 16 april 2013

Opmerkelijk...


Op een mooie lentedag
fietste ik naar het station
Stalde terloops mijn rijwiel
Na een middag wandelen
winkelen en bovenal genieten
kwam ik bij mijn fiets weer terug
Het stalen ros stond niet
op mij te wachten
maar was er bij gaan liggen...
"Hoe had ik hem dan achtergelaten?"
was het eerste wat ik dacht
Ik kon het niet meer terughalen
de handeling was op 
de automatische piloot gegaan
Had ik mijn fiets op de standaard gezet,
laten leunen tegen een boom of lantaarnpaal?
Beide steunpunten kon ik
in de verste verte niet vinden...
Hadden ze de lantaarnpaal weggehaald 
waar de fiets tegenaan gezet was..?
Dat had de gemeente toch kenbaar moeten maken?
Stond er geen kordon van M.E.-ers in de straat 
omdat actievoerders de boom omsingelden, 
want juist díe boom waar jouw fiets onder schuilde,
moest gekapt worden?
Ach, wellicht was jouw rijwiel
het standaard-leunen beu en
legde hij of zij zich er bij neer…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten