Totaal aantal pageviews

woensdag 24 april 2013

Morgen in de spotlights...


Donderdag 25 april, is De Muziekavond van Revalidatie Centrum De Vogellanden. 
Personeel en revalidanten mogen hun bijdrage leveren.
Ook dit jaar ben ik van de partij. Poëzie krijgt ook een plaatsje...


Naarmate je ouder wordt...

Wijsheid
komt met de jaren
zo spreekt
een oud gezegde
Ik kijk
op mijn horloge
schud lachend
mijn hoofd
en denk hardop:
" Die twee wijzers
lopen elkaar als maar na,
die grote rent
altijd voorbij
Waarom vlucht
de kleine niet
door om te keren?
Wie loopt wie
dan achterna?"
...Wie begrijpt de tijd?
Ik zal dát moment prijzen
-----
Breinbreker
  
Alles grijpt in elkaar
Als dimensies
je geen ruimte
lijken te bieden
de vorm
bepalend is
voor beweging
die nuttige gevolgen heeft
Dat een fout
consequenties heeft
terwijl niets doen
nutteloos is  
Dat betekent
dat de binnenkant
minder gepolijst is
als de gladde huid
En dat het brein
scherper moet zijn
dan de optelling
der hoeken

---
Schrijven is verwerken

Geef blinde muren
een beter zicht
Niet door gaten te boren
maar ogen te geven…

Typ de letters
op het ritme der golven
Blind omdat je de toetsen
geplaatst weet op een bord

Maar onthand
verbind je emotie
met tranende ogen
Opdat wij zien

Verdriet moet gelezen
om begrepen te worden
De treurige kent het ABC
Ik zeg: “Pak op je pen!”   

-----
Dichter-gevoel... *

Leg nooit de fantasie
aan banden
Kooi je potlood niet
laat je inkt
de vrije loop!  

* Is dichten ook een mensenrecht?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten