Totaal aantal pageviews

zondag 21 april 2013

Boeken

Vanmorgen keek ik BOEKEN gepresenteerd door Wim Brands.
Ik mag het graag zien. Vanmorgen ging het mij om
Dirk van Weelden met zijn roman "Het laatste jaar".
Hier schrijft hij over zijn vriendschap met Martin Bril.
Het boeide mij enorm, ik zou ook wel een vriend willen hebben
waarmee ik samen kon mijmeren en schrijven...



                                      Ik klim in de pen
                                    en schrijf wat neer
                                         Lange regels 
                                die staan als fundament
                                 Robuuste samenhang
                                  die de tand des tijds
                                    moeten overleven
                        Pagina's, welke hoofdstukken lang
                                     verhalen vormen
                           bundel ik samen tot boeken
                              Opgestapeld vormt het 
                                  een werkelijke toren
                                     Stevig gevoegd
                           in de schrijftaal die ik spreek
                                   Na de laatste punt
                                    pak ik een ladder
                         Klauter voorzichtig naar omhoog
                                  Kijk uit niet te vallen
                                   blik grenzeloos ver
                       Uitzicht en inzicht vermengen zich...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten