Totaal aantal pageviews

donderdag 9 februari 2012

Alleen, ondanks mensen in de buurt


Vroeger had je woongemeenschappen, buurten of wijken, waar iedereen
elkaar kende. Men om keek en zorgen deelde. Tegenwoordig is dat
allang niet meer zo. Toch is dat wel jammer. Nou hoef je de deur
niet bij elkaar plat te lopen. Ik vind het in ieder geval van belang
dat, mensen in de straat, weten waar ik woon. Zodat, als er "vreemden"
in mijn huis zijn, er bij bij hen een lichtje gaat branden.
Toch moet ik niets hebben van grote nieuwbouwwijken:

Ken je buurt :

Mijn rechterbuurman
van hiernaast
Werd na zeven maanden
achter de voordeur
dood gevonden
Ik wist dat
het industrieterrein
rechts van mijn huis
gelegen was
Wist ik veel
dat de wind
altijd van links kwam
Ik had hem
al die tijd
dus al geroken


Geen opmerkingen:

Een reactie posten