Totaal aantal pageviews

dinsdag 7 februari 2012

Dijkshoorntjes


Nico Dijkshoorn vind ik een interessant mens.
Soms wat grof in de mond, maar zeker heel gevat.
Heeft in zijn gedichten wat mij betreft
veel woorden nodig. Gelukkig zijn het vaak korte zinnetjes,
waarin je de man zelf erg herkent. Het is alsof je hem
hoort spreken in De Wereld Draait Door.
Momenteel heb ik het nieuwste boek: "Nooit ziek geweest"
van Nico Dijkshoorn bijna uit.
Het zijn " Klaasjes". Stukjes over zijn vader.
Aan het eind van het boek krijgt vader Klaas te horen
dat hij Alzheimer heeft. Aangrijpend.
Ik ben weer erg gecharmeerd van de man...Wat moet
Nico het zwaar gehad hebben. Een vader met zo'n karakter
en die niet achter de keuze van je staat - geen sport,
maar studie.

Ik heb zelf ook twee "Dijkshoorntjes" gemaakt:

IKEA:

Er bestaat een schroef
die je er
bij gebrek aan tijd
in rap tempo
ook
in kunt slaan! 
                         
———————
                          
Dit nieuwe ontwerp
van een draaitafel
staat op vier poten
van beukenhout
eindigend op drie blote voeten
en één geschoeide
Deze tapt mee
op elke maat 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten