Totaal aantal pageviews

donderdag 7 november 2013

Herfstwarmte...

Ik zit op een stoel onder bomen die kleuren
Een glas heet water op het tafeltje van koud staal
Bladeren dwarrelen, drijven op de ronde spiegel
Ik sla blindelings een bladzijde om
en scharrel in mijn broekzak naar een suikerklontje
Pak een takje van de grond en roer gedachteloos
De thee is niet groen, ik heb het vaker gedaan
- ben een ervaren herfstbezoeker, van de donkere stad
De zon breekt door
gouden regen valt
op leigrijze daken
Ik sta op en laat wat munten liggen
onderweg naar mijn droombank in het stadspark
Waar naaldbomen hun stekeligheden blijven tonen
en ik een droog plekje weet tijdens regenbuien



1 opmerking:

  1. Héél mooi geschreven. Ik voel de herfst in al mijn botten als ik dit lees en proef de melancholie !

    BeantwoordenVerwijderen