Totaal aantal pageviews

zaterdag 25 februari 2012

Op de pedalen!


Vreemde sirene-klanken
klinken van achter ons huis.
Er schiet me iets te binnen:
"DE STER VAN ZWOLLE! Het
wielerseizoen is weer begonnen!"
Ik mag het graag zien, mensen
die genieten op de fiets, maar
ook zij die
"voorovergebogen tegen de wind"
De omgevingsbeelden kunnen ook nog
boeien en wat te denken van
de ploegentactiek. De knechten en
waterdragers die voor hun KOPMAN
gaan!

Ik fiets zelf ook wel.
Niet hard, maar soms wel stevig.
Genieten ook van de omgeving.

...Of veilig samen fietsen
op een tandem
De “voorzitter”
bepaalt de richting…
niet wetende dat jij
lekker even niet meetrapt!

1 opmerking:

  1. Hey Ivar! Ik ben altijd zo blij met jouw leuke inspirerende gedicht-reacties op mijn blog! Ga door, want ik word er altijd vrolijk van; hoe onvrolijk het gedicht ook was...

    En fietsen vind ik heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen