Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 mei 2014

Plaatsbesef...

Na een reis van drie uur is hij weer thuis, bergt de bagage
vanuit de koffers weer in de kasten en stopt de vuile was
in de machine. Met een kop koffie op de bank 
overdenkt hij het weekend aan zee.
Zwemmen de badgasten weer in het water, komen de
golven nog steeds af en aan? Is het zandkasteel door
de vloed nog overspoeld of hadden de Duitsers de
afstand goed ingeschat? Stand gehouden in Nederland!
Staat de viskraam weer langs de boulevard, verkoopt
de man zijn maatjes met of zonder ui?
Huilt er een kind bij zijn moeder, omdat het zand 
in de ogen wreef?
"Wonderlijk is en blijft het", denkt hij met verbazing.
Het leven gaat maar door en door. 
Terwijl ik op de bank zit, slentert een echtpaar 
door het zand, nemen een grote pas om over mij
heen te stappen... want ik lig er nog!
Kun je op twee plaatsen zijn? Nee, ik zit hier
mijn koffie te drinken, de handdoek natter als gisteren.
Die zit in de machine!
Over ruim een uur, net als de gehele was, weer schoon!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten