Totaal aantal pageviews

woensdag 12 maart 2014

De Boekenweek is onderweg...

Het thema Reizen bracht me tot het volgende:

In de tram die verder rijdt
luister ik naar woorden
vol gesprekstof
Zie letters buiten
die me proberen 
te overtuigen
naar daar te komen!
Ik blijf toch zitten
Wolkenpatronen en
bochtige straten
met klinkers onverlicht
ontwaar ik in de kluwen
van raambeelden 
Huizenhoog beschouw ik
uitzicht op skylines en meeuwen
Bij de halte Bibliotheek
verlaat ik het openbaar vervoer
Sla ook ik mijn vleugels uit
Met een uitgetrokken veer
schrijf ik neer wat ik zag
om de plaats terug te vinden
in het register achterin
Het verhaal begint dan!
...of gaat na wat reizen
gewoon verder
waar ik gebleven was

Veel reisplezier met die jonge vrouw a.s. zondag. Het kost dan niets ofschoon u liever alleen reist, omdat u hetzelfde wilt als ik hierboven beschreef...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten