Totaal aantal pageviews

dinsdag 23 oktober 2012

Een witte pauw...hoe moet ik dat zien?

Gisteren fietste ik met het mooie nazomerweer
een rondje. Naar Windesheim en weer terug.
Mijn oog werd getrokken naar iets wits...
er stond een volledig witte pauw!
Hij keek mij aan en verroerde zich niet.
De zon scheen en het was een zeer bijzondere 
ervaring.
Ik heb op het internet gezocht en zeker iets gevonden:


De pauw:

De pauw met zijn mooie veren, heb je ooit eens gezien hoe hij 
zichzelf toont dat alleen is al genoeg om te weten dat de pauw 
laat zien aan je dat hij zelfvertrouwen heeft, zijn grenzen 
aangeeft en laat zien hoe trots hij kan zijn. Leer je grenzen 
kennen, en tot hier en niet verder zegt de pauw dan kun je 
trots zijn op jezelf. Pauwtje, pauwtje laat nog eens je mooi veren zien. 
Dat de pauw helemaal wit was, betekent vast nog meer. 
Uiterlijk vertoon is niet alles. Het gaat om het innerlijke.

De witte pauw is het symbool van wedergeboorte. 
Wie in de droom een pauw ziet met mooie kleuren 
zal in het waakbestaan een kleurrijk leven leiden waarover 
hij zeer tevreden zal zijn. Zien we echter een witte pauw dan 
zal ons leven kleurloos, doch zuiver van geest zijn. 
Het lijkt of we daar zelf voor hebben gekozen. 
Witte pauwen symboliseren wedergeboorte van de hoogste graad. 
Het is dus de zuiverheid van geest dat maakt 
dat kleuren verdwenen zijn. 

Zo kan ik toch terug kijken op een betekenisvolle ervaring.  *



*  Bronnen: 


Dierensymboliek: http://www.spiritueel-dromen.nl/dierensymboliek.html
Mythologische betekenis: http://www.qohc.nl/witte-pauwen/mythologische-betekenis-van-de-pauw/
Droom informatie: http://www.droominfo.nl/phorum/read.php?1,3577

Geen opmerkingen:

Een reactie posten