Totaal aantal pageviews

zaterdag 21 januari 2012

Weer vrij of toch...liever niet


In de weekendbijlage van mijn krant
- ik zal geen naam noemen, werd een artikel
gewijd aan gedetineerden die na hun straf
weer vrijkomen. Willem Holleder komt eind
deze maand vrij, maar de vraag wordt gesteld:
" Wat dan?" Kun je het leven weer aan,
ben je niet vervreemd van de maatschappij na
zo'n lange tijd er uit verwijderd te zijn?
Moet hij ook bang zijn, omdat er op hem gejaagd
gaat worden?
Het artikel lezende, bekruipt me een
vreemd gevoel, moet je medelijden Met ze krijgen?
Het lijkt haast wel zo, omdat gesteld wordt
dat ook delinquenten / misdadigers levenslang
hebben. Anoniem moeten zij verder, omdat
ze anders kans lopen, gedood te worden.

Zij hebben er in het verleden toch zelf voor
gekozen om de daad te plegen...spijt komt
na de zonde. Trouwens, van zijn kapitaal kan
"De Neus" (Holleder) zich vast een
plastisch chirurg veroorloven om hem
onherkenbaar te doen zijn. Ook zal hij
wat ouder geworden zijn en grijzer van zorgen.

Persoonlijk denk ik dat hij al onder ons is.
Ik zag zijn scooter niet meer staan.
Het zal ook haast wel moeten, want men wacht...
het komt uit onverwachte hoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten