Totaal aantal pageviews

woensdag 4 december 2013

Iets voor morgen..?

Sinterklaasgrap

in het jaar waarin dit verhaal zich afspeelt, viel Sint NICOLAAS op een vrijdag. Ik was met mijn collega's daartoe een uur eerder begonnen, zodat ook wij schoonmakers een gezellige
Pakjesavond konden beleven. We leegden de prullenbakken, sopten de bureau's, en reinigden de toiletten. de vloerbedekking werd ook gezogen, maar dat viel soms wat zwaar.
Zwarte Piet had op enige plekken in het gebouw zijn pepernoten rondgestrooid. Natuurlijk 
was het merendeel van het lekkers direct opgeraapt en verorberd, maar rondom een flink aantal stoelen waren de kruidnootjes verkruimeld en in de vloerbedekking getrapt. We lieten ons toch van onze beste kant zien! 
Toen het hele kantoor kraakhelder was, verzamelden we ons in de centrale hal. We wensten elkaar een welverdiend weekend en een fijn Sinterklaasfeest. In het bijzijn van mijn collega's haalde ik het voor mij bekende grapje weer eens uit met de bewaker van het kantoor:
"Fred, een goed weekend en ook een mooi Sinterklaasfeest. Hopelijk heeft iemand een leuke surprise voor je gemaakt met een bijpassend gedicht. En... o ja maandag ben ik er hoogstwaarschijnlijk niet want dan zit ik in Spanje."
Fred reageerde direct:" Heb je een vakantie geboekt?"
Voor het gewenste effect moest ik adrem direct reageren:"Nee, maar wellicht zie ik jou al eerder, zaterdag vertrekt de boot."
Fred keek me met grote ogen aan; net als vele vorige slachtoffers.
Ik bracht het verlossende antwoord: "Ik ben dit jaar niet zo lief geweest en de Goedheiligman neemt mij vast mee naar Spanje! En je wilt toch niet zeggen dat jij de brave Hendrik was. Lachend verliet iedereen van het schoonmaakbedrijf het kantoor. Fred in vertwijfeling achterlatend met een lachje van de boer met kiespijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten