Totaal aantal pageviews

zaterdag 14 december 2013

De Arbowet binnenshuis...

In mijn zaterdagkrant lees ik een artikel met als titel:
HET KANTOOR OP JE LAPTOP
Halverwege lees ik het volgende:
Volgens de wet  moet elke werkplek die
meer dan 2 uur per etmaal wordt gebruikt
voldoen aan de regels van de Arbowet.
Ik schrok en veerde op uit de bank waarop ik lag...
Telde de stappen naar toilet en keuken en
het aantal lichtbronnen en stopcontacten.
Ging weer op mijn werkplek zitten;
via een app kwam ik er zo achter dat ik ongezond werk.
Het toilet was te ver weg en de werkplek te duister...
Daartoe de hele inrichting veranderd.
...Kan ik af en toe ook nog zwaaien
naar de buurvrouw, als zij haar ramen lapt, kookt
of de kinderen haalt van of brengt naar school. *

* N.a.v. Het artikel op blz. 24 van katern Verrijking
in De Stentor van zaterdag 14 december 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten