Totaal aantal pageviews

zaterdag 3 november 2012

Politieke strijd...

Er zijn blogjes die ik volg. Het boeit me wat anderen neerzetten
op het intenet. Meningen, belevenissen, foto's...noem maar op.
Ook verschijnen er soms gedichten. Bij enkele van de blogs 
zijn het overigens alleen gedichten.
Een gedicht dat mij de afgelopen week op viel:

Het boeide me en ik reageerde via een gedicht. 
Het vertoont enige overeenkomst qua thema,
maar ik heb het ook wat actueel en 
maatschappij-critisch gemaakt:


Deserteren is laf
zo zegt men
Maar als je
in een eerdere strijd
geschonden bent
op slecht één been verder
dan hoop ik
dat de strijd niet aan mij
voorbij gaat
maar dat strijders mij verdedigen
Of de aanval kiezen
Opdat ik met hen
verlaten barricaden kan bezoeken
in vrijheid van ons allen… *

* Dit geldt niet alleen in oorlogsgebieden
maar ook in de maatschappij van nu.

Meer van de andere dichter kunt u lezen op:



1 opmerking: