Totaal aantal pageviews

woensdag 7 december 2011

Strooibeleid


De warme herfst was nauwelijks voorbij of de winter werd hotnews. Nu was er op dat moment in the USA wel veel sneeuw gevallen, maar dat leek mij nog wel heel ver weg. De maand November verliep ook lauw met weinig neerslag. Toch verschenen er berichten in de krant, waar ik op dat moment nog niet aan zou denken: het zou me het wintertje worden èn last but not least er was gelukkig voldoende zout in voorraad bij elke gemeente. We hebben inderdaad een enkele vorst aan de grond meegemaakt en ook enige winterse neerslag gekregen. Volgens mij nauwelijks van betekenis; alhoewel het een aantal keren tot botsingen in het verkeer heeft geleid.
We nemen een sprongetje naar December, strooien - dat doen Sint en Piet, zij zijn reeds vertrokken om plaats te maken voor de Kerstman. Wat schetst mijn verbazing: gisteravond reed de strooiwagen wel 3x door de straat! Ik dacht nog aan wat vorst in de nacht of  extreme neerslag. Vanmorgen op de radio hoorde ik temperaturen van boven de 6 graden vermeld worden en de regen kwam met bakken naar benden: waarom was er dus gestrooid!?
Ik moet denk ik niet zo flauw doen...ik zal de gemeente om wat zout vragen. Er zou genoeg moeten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten