Totaal aantal pageviews

donderdag 22 december 2011

IJs, een koude of lekkere herinnering

IJs kennen we
in twee vormen:
natuurijs
om op te schaatsen
en ijs
in allerlei smaken
om lekker van te genieten!
Aan beide heb ik wel
herinneringen.
Schaatsen achter een stoel,
mijn eerste pootje-over.
Of

een schaal vol
Italiaans schepijs
op een vakantie
in mijn jeugd.
Elke dag een paar bolletjes
in de ijsalon in het dal.
De laatste dag:
ÁLLE smaken!
Volop genieten...
wat keken ze raar op
naar twee Hollandse jongens.


Ijsbakjes
Cool!
Ijshoorntjes...
hoe hou je
ze vers?
Ik smelt
als ik
me jou
herinner,
jij,
mijn eerste coupe.
Gelukkig
in een schaaltje;
hoefde ik slechts
beeld, smaak
en genieten
te bewaren.
Alles ligt op...
het puntje van
mijn tong.

______

N.B. inspiratie deed ik op n.a.v. :




1 opmerking: