Totaal aantal pageviews

dinsdag 25 november 2014

Muziekavond Vogellanden

Gedichten voor de muziekavond 26 nov. 19:15 uur de vogellanden

Wezen...

Ik ben blij met het bestaan
maar af en toe 
mag ik ook zitten gaan
en zelfs liggen
Dat laatste is oké 
maar krijg er 
weinig van mee
-----

Kleingeld in je zakdoek...

Tranen zijn altijd vers 
ook al pleng je ze 
voor zoveelste keer 
over oud zeer 
Verlies van weleer 
tekortkomingen door ziekte of ongeluk 
Kunnen huilen 
blijkt wel een verdienste… 

------

Letter na letter is geen woord voor woord...

Ik tuur een draad
door het oog van een naald
Geen wanhoop in de buurt
Prik wat letters op
en rijg zo een ketting
Het einde gestrikt
losgehaakt en aaneengeregen
De boodschap blijkt onleesbaar
Ik schrijf de letters
een nummer op hun buik
Zodat de volgorde de redding is
Het gedicht in woorden gegoten

----
Een goed verstaander...

Zij liep op hem in
naderde tot dichtbij
Hij stopte
en dat botste
Ze deed
een stapje terug
Een gapende ruimte 
waarop plots
meters klinkers lagen
Haar schreeuw
bereikte hem te laat
" Het is hier glad!"
Hij ging toch voor haar
en onderuit...
---


Integratie valide- en invalide sport(ers):

De hink-stap-sprong
is het het begin:
Probeer als valide
maar eens een hink
waarna je nog rap 
een stap 
moet kunnen maken
waarbij je 
zo moet uitkomen
dat je vervolgens
een sprong 
kunt produceren
van een redelijke afstand
en de grond 
voor de streep verlaat
-----
De rode draad van het gesprek...

Het sprak me aan
tegen jou
iets te zeggen
Mijn stem
zegt de woorden voorzichtig
geen fouten te maken
Een pot zo gebroken
Jij pakte de draad op
die ik je toewierp in letters
Zonder haken en ogen
keken we steeds dieper
zonder van wal te geraken
Samen gingen we scheep
op de golven van taal
De boeien bepaalden
een veilige koers
Niet te stranden
op droog gevallen lippen
“Jij nog koffie?”


  




Geen opmerkingen:

Een reactie posten