Totaal aantal pageviews

donderdag 19 december 2013

Kooi-volk...

Als ik de lijst met dierentuinen in Nederland zie
denk ik altijd aan de uitstapjes met familie
in mijn jeugd, maar ook die met mijn zoons
Burgers' Zoo roept iets heel anders bij me op:
terwijl ik in gedachten de paden betreed
apen, leeuwen, giraffen zie
komen we bij een nieuwe kooi
Daarin verblijven 
een stuk of wat gezinnen
Hangen daar wat rond
slopen meubilair
en proberen te ontsnappen
Zijn ze gevaarlijk?
Waren ze zelfs in Aso-woningen
niet te handhaven?
Vanwaar die kooi
en het ten toon stellen?
Ik denk dat het best meevalt...
Geef ze wat te doen en maak een praatje
laat ze betrokken zijn met de buurt



KLIK op de LINK
voor een blik...
http://wakkersgedichten.wordpress.com/2013/12/19/kooi-volk/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten