Totaal aantal pageviews

maandag 14 januari 2013

Niet te licht over snelheid praten...

Sporen in het zand zijn letterlijk 
stukjes ruimte en tijd 
uit het verleden ...

Deze woorden vielen op in het verhaaltje
dat ik las over Einstein op het strand

... Een voetstap is eigenlijk zichtbaar 
door de afwezigheid van het zichtbare ...

Massa laat een ruimte achter. 

Snelheid van aanwezigheid?

Je kunt de snelheid 
van voetafdrukken wellicht
beredeneren
maar niet concreet maken
omdat de factor tijd ontbreekt

... Licht heeft geen snelheid
licht is wat was terwijl wij verder gaan ...

http://lightspeedzero.wordpress.com/2012/08/19/met-je-voetjes-op-het-strand-bewijs-je-het-ongelijk-van-einstein/

Door mijn vertrek
voer ik het licht mee
in mijn ogen
en laat een
enorme ruimte achter
Herinneringen draag ik
in mij
zelfs al beleefde ik ze
in volle eenzaamheid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten