Totaal aantal pageviews

maandag 7 mei 2012

Geen spion meer in Laag Zuthem


Vanmiddag maar de kans genomen om weer eens wat te fietsen.
Er was wat bewolking, maar de zon liet zich ook zien.
Zo'n 15 graden en praktisch geen wind. Ik wilde wel
weer eens wat anders zien, dacht ik. Dus fietste ik
via natuurgebied en landerijen naar Lierderholthuis.
Daar stapte ik af en liep een rondje over het
kerkhof. Mijn gedachten, aan hen die ons
ontvallen zijn, liet ik achter bij de stenen aldaar.
De fiets weer op en terug via Laag Zuthem.
Daar langs de dijk verder richting Zwolle.
Verkwikt en verfrist kwam ik thuis.

De Koude Oorlog
is blijkbaar ècht voorbij
De laatste spion
kon ik nergens
meer ontdekken
Viel er niets
meer te weten te komen
over hen aan de overzijde
van het water
Bewoog er niets?
Ook ik keek:
zelfs het water stond stil
De sluis had men...
gesloten
*


* Bij een huis langs het water
stond van maart t/m oktober
een pop in de heg. Alleen een
hoofd met twee handen staken
er boven uit. De pop keek door
een verrekijker richting overkant...
Ik heb me altijd verwonderd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten