Totaal aantal pageviews

dinsdag 1 mei 2012

Economische onverschilligheid...

"Het zal me allemaal worst wezen!"

Mijn Hollandse vervolg daarop is dan:
"Maar geen onsje méér hoor!"
Ik heb er eens over nagedacht,
in alle ernst, serieus dus.
Wanneer krijg je meer dan je
aanvankelijk wilde en betaal je
per gram ook de beste prijs?
Is dat toch- betalen voor
dat beetje meer; je betaalt dan
immers gewoon de voorafbepaalde
prijs per eenheid;
òf moet je juist voor €5,=
kaas vragen aan de kaasboer.
Is de man of vrouw dan zo eerlijk
om het juiste stukje af te snijden
of wordt je bedot en krijg je toch
nèt wat minder mee dan datgene
waar je recht op hebt?
Ik heb het nog niet geprobeerd
en weet ook niet of er een voordeel
mee te behalen valt.
Het zal vast wel meer tijd kosten
want de winkelier moet nauwkeurig
afmeten en gaat misschien ook
nog wel een gesprekje met je aan.
Bij de snackbar lukt het al wel...
€5,= patat is dan 3 milkshakebekers
vol met patat terwijl zo'n beker
milkshake daar toch zo'n €2,= kost.
Heb je toch waar voor je geld èn
€1,= winst! *

* Meldt uw belevenis als klant
gerust op deze blog...
ik ben benieuwd!
Zo onverschillig laat het me dus niet!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten