Totaal aantal pageviews

donderdag 5 april 2012

Gedane zaken...toch nog een keer


Kent u dat? Kom je op een plek, waar je nooit geweest bent.
Komt het je toch bekend voor. Zie je " bekenden" rondlopen 
in een straat die je voor het eerst betreedt;
of maak je een discussie mee, waarvan je de afloop al kent.
Het is het fenomeen DÉJÀ VU. Zijn het beelden die je
opgeslagen hebt als herinnering, als les of waarschuwing?
Of is het toch een beeld dat voor het eerst plaats vindt,
maar dat in de toekomst nog eens gebeurt? Ik twijfel,
heb er geen boek op nageslagen, maar...Toch maak ik het,
naar mijn idee, vaker mee.
Hoe moet je er mee omgaan?  Het is geen ziekte of
kwaal hoor, beleef het opnieuw!


Déjà vu

Ik ben opeens
op een plek
waar ik
reeds eerder was
De situatie
die ik herken
lijkt onveranderd
Alleen sta
ik nu buiten
met de deurkruk
in mijn hand
Als ik
de drempel overstap
moet ik
niet vergeten
mijn leeftijd
mee te nemen
want alleen
met meer ervaring
zal het
anders aflopen


NB. zou je zo toch nog invloed hebben
op de toekomst? Een aanrader is de film
"Déjà vu" zeker ook. Of wat te denken
van de film (en het boek)
"Het vlindereffect"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten