Totaal aantal pageviews

zaterdag 7 april 2012

Deelnemen aan het verkeer is een kruistocht...



Vanmorgen werd ik-al douwtrappend- op een leeg
kruispunt door een agent in uniform staande gehouden
"U rijdt te lang beladen!"
"Ja agent", was mijn antwoord
"Ik ben mèt het kruis, dat ook ík dragen moet,
reeds weken onderweg"
"Weet ú dan misschien hoe ik sneller geraak
bij De Kruisberg?"
Hij stond met een mond vol tanden.
Ik ontving een prent-die voldoe ik na Pasen.
Kon me waarschijnlijk niet beroepen op Artikel 6:
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging,
individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden,
behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten
gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming
van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding
of voorkoming van wanordelijkheden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten