Totaal aantal pageviews

zondag 6 november 2011

Natuurlijke censuur!


Zondagmiddag, nog best lekker weer. Goed om nog even te bewegen. Lekker op de fiets gestapt en richting het dorpje Windesheim gefietst. De bomen nog mooi in blad, heel veel bruin, in vele schakeringen. Helaas laat het zonnetje zich niet zien. Ik heb er flink de vaart in, zeker wind mee. Terwijl ik geniet van het droge wegdek, nader ik het groepje huizen en de kerk. Meer is het eigenlijk ook niet. Toch vind ik het altijd weer een mooie fietstocht. Een deel van het kasteel, een paar historische panden en dus de kerk - het is overigens de voormalige brouwerij van het klooster. Ik fiets het dorpje door, steek de weg over en stuur links. Op weg naar huis, noordwaarts. Windje tegen! Waait me er een blad voor de mond! Wie of wat houdt mij tegen om dit te schrijven? Thuis neem ik de iPad op schoot en ik toets mijn woorden in. De afbeelding zet ik er via de computer op.

1 opmerking:

  1. fietsen met mijn ogen dicht
    zou ik eigenlijk wel willen
    suizen van de brug
    zonder kijken, fronsen, staren
    om gewoon eens te ervaren
    door te voelen, niet te zien
    maar wel
    zorgvuldig door de bochten
    om niet langzamer te gaan

    Ik houd ook van fietsen ;)

    BeantwoordenVerwijderen