Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 november 2011

Bepaal de eigen gedachtenstroom!


Denken wordt soms als vijand gezien. Dan slaat het om in piekeren. Gisteren las ik
op een door mij graag gevolgde site - http://suusschrijft.wordpress.com/2011/11/21/denken/
Een citaat uit het boek: "Meditatie" geschreven door Barry Long:

‘Je tegenstander is het denken. Het is je denken dat piekert, woelend van de negatieve emoties; je denken dat je in de steek laat omdat het niet in staat is in te zien hoe mechanisch het zelf is.

Je hoeft nergens afstand van te doen, je hoeft niet af te reizen naar verre landen of je terug te trekken in een woud of in een grot. Het denken is daar waar jij bent, en daar moet je er meester van worden.’

——————————
Ik reageerde met een positieve kijk middels het volgende gedicht:

De gedachtenstroom sturen
Niet steeds dezelfde bedding
Altijd vanuit dezelfde bron
Dan wordt denken
Wellicht een lichtpunt
Omdat zware last
Vergeten wordt
De geest wordt sterker
Roeit tegen de stroom!

1 opmerking:

  1. Heerlijk, lijkt me dat, dat je nooit meer last hebt van gepieker...ik ben vaak zat wel blij met mijn gedachten! Gedichtjes komen snel...en verder ben ik een snelle denker wat handig is op mijn werk.
    En verder train ik dus om wat aan dat gepieker te doen. Geeft veel rust, 10 minuutjes per dag mediteren!

    BeantwoordenVerwijderen