Totaal aantal pageviews

vrijdag 14 maart 2014

Nachtkastje...

Om het lezen te promoten danwel te vevorderen
zijn er boekenprogramma's op de televisie. 
Boeken van Wim Brands op de zondag is mijn
favoriet. Je krijgt veel informatie over schrijver 
èn boek te weten. Oeuvres zijn toch velerlei.
Een literair niveau is gegarandeerd. 
Een kort moment van leesnieuws is:
"Op 't nachtkastje". Wel op het moment dat ik
een praatprogramma kijk op 1.

Nachtkastje

Naast het matras
waar ik op rust
staat ook een meubel
waarop een lampje staat
Het is beperkt van formaat
want één boek
kan er nog liggen
Het kastje staat
wel stevig op vier poten
kan ik er op klimmen om...
een greep te doen
van mijn boekenplank
Word het geen tijd
voor een E-reader?
De gehele literatuur op schoot!

>> je schijnt slecht te slapen
als je in bed nog even mobiel belt,
whatsappt of mailt. Dit zou komen
door het verlichte scherm. 
Maar lezen bij een schemerlampje dan?
Is dat slaapverwekkend? Of is dat afhankelijk
van het peertje, dan wel het boek 
dat gelezen wordt.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten