Totaal aantal pageviews

maandag 27 oktober 2014

Levensgedicht...

Levensgedicht Ivar 50 jaar
Gedicht Tineke Koster

 Ode aan Ivar Roald  24 oktober 1964 ------------24 oktober 2014

Denkend aan Ivar
Zie ik een man van 50
Sterk en kwetsbaar
Door het leven gaan
Samen met Dineke
Sven en Joran
Familie en vrienden
Die  met jou zijn meegegaan

Denken en dichten
Leven en werken
De kritische mening
Alles mag er zijn
Dat is hetgene
Wat jou heeft gevormd
Tot de mens, tot de man
Zo groots en zo klein

Jouw leven begonnen
Uit ouders zo prachtig
Kind van hun dromen
In herfstkleurentaal
Genoemd naar een schaatser
Jouw naam was bijzonder
Zo werd Ivar Roald
Het nieuwe verhaal

Denkend aan Ivar
Eerste tantezegger
Grote trots waar ik
Op pas en mee speel
Jouw lieve koppie
Gevuld met je wijsheid
Opmerkzaam en grappig
Vertederend geheel

Denkend aan Ivar,
Opgroeiend neefje
Oogoperaties
Moest je ondergaan
Jouw wijsheid en humor
Heelt pijn en onzekerheid
Want dit is het leven
Met een lach en een traan

Denkend aan Ivar
Sociale jongen
Zoon en broer
Een ware vriend
Onderzoekend en lerend
De natuur en de wereld
Vooral willen weten
Waar alles toedient

Denkend aan Ivar
Een puber zo kwetsbaar
Vechtend uit zijn coma
“IK KAN BIJNA ALLES”, …………
Een nieuwe zin
Weer moeten leren
En alles verdragen
Een toekomst met vragen
Verlies en Gewin

Denkend aan Ivar
Zie ik Dineke naast je
Jouw grote liefde
Je steun en je kracht
Sven en Joran,
Bijzondere zonen
Samen in Zwolle
Geleefd, gehoopt, verwacht.

Denkend aan Ivar,
Liefste neef van 50
Wij vieren het feest
Van jou als fijn mens
‘’ Ik kan bijna alles’’,
De zin die het maakte
Die jou wist te raken…
Denkend aan Ivar,
Geluk voor de toekomst
Is wat ik jou wens.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten