Totaal aantal pageviews

maandag 30 september 2013

Broodje goed om of half-om..?

Gisteren aan tafel tijdens de lunch krijg ik een boterham aangereikt
ik leg het onbedachtzaam op mijn bord en pak met mijn mes wat boter
uit het kuipje om het te besmeren. Automatisch keer ik het broodje
snel nog om en smeer... Mijn zoon aan tafel kijkt op en reageert:
"Lag het broodje verkeerd om?" Ik antwoordde bevestigend en we
praatten verder over dit heikel punt.Voor ons beiden was het van groot
belang dat het sneetje brood met de grootste zijde naar boven lag.
"Dat maakt toch niet uit?" reageert mijn vrouw verbaasd.
"voor ons wel, mam!" antwoord mijn zoon verdedigend.
"Bovendien klapt de boterham open als je het zo smeert en mee
naar school neemt!"
We discussiƫren verder. Ik herken mijzelf in de houding en mening
van mijn zoon. Hij heeft het alleen wat extremer.
Hij voelt zelfs iets van afkeuring als dit een schoolgenoot is 
overkomen!
"Dat doe je toch niet als moeder!"
We lachen er met elkaar om, is dit een familietrekje of...
herkent u het ook? Brood goed om en beleggen met half-om.
Voor hen die niet weten wat dit nu weer is:
lever en pekelvlees.  *

* Dit vond zoals er te lezen staat gisteren plaats. Het plan om het ook
op te schrijven zette ik in de koelkast. Tot ik vandaag de 
horoscoop las...

Als jij het leuk vind om te schrijven, 
ga er vandaag dan maar voor zitten.
Je uitdrukkingsvaardigheid is soepel,
origineel en vindingrijk. Kortom een
goede dag voor een stukje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten