Totaal aantal pageviews

zondag 10 februari 2013

Liebster Award

Vragen:


1. Wat is je favoriete kunstwerk?
2. Zomer of winter?
3. Met welke persoon zou je wel een dagje willen ruilen?
4. Wat stoort je aan deze maatschappij?
5. Ken je een gedicht uit je hoofd? Welke?
6. Heb je een theorie over leven na de dood?
7. Gevoel of verstand?
8. Tot hoe laat slaap je gemiddeld uit?
9. Heb je een verslaving?
10. In welke stad/plaats zou je het liefste willen wonen?
11. Diepste wens?



Antwoorden:


1. Guernica.
Het verdriet, de vernietiging, de waarheid niet ontkend.
2. Zomer, zon en licht, iederen lacht, opladen voor de winter,
Warmte in je botten gloeit tijden na...mens is van klei!.
Vakantie, elders is het ook mooi!
3. Dichter des vaderlands.
In weinig woorden de zaken eens aan de kaak stellen. 
Mijn mening ventileren! Geen mooie woorden, maar de waarheid.
4.De snelheid... Wienig tijd voor elkaar. Mobieltje en sms a.u.b.
Voer eens een gesprek. Poëzie behoeft meer aandacht.
5.  Nee, zelfs weinig gedichten van mijzelf. Mijn geheugen laat me in de steek,
maar dat heb ik geaccepteerd. Zelfs meezingen is lastig behalve het Wilhelmus
 eerste couplet.
6. Een hiernamaals hoop ik. Zo ben ik opgevoed. Als criticus, al lang geen Kerk meer
maar wel een fijne belofte: doe goed en het wordt na de dood beter.
Na mijn coma had ik hemelsblauwe ogen, het moet er goed zijn!
7. Gevoel speelt een belangrijke rol, verstand is de boventoon. 
Laat mijn gevoel ook spelen in moeilijke kwesties. Wat soms niet verstandig blijkt,
maar ook het omgekeerde komt voor.
8. Weinig slaap nodig, eerder 01:00 uur dan voor twaalven. Vaste tijd opstaan door de week.
Vrijdag als beloning uitslapen. In het weekend volg ik mijn vrouw.
9. Lezen, bloggen en dichten. Het internet en het nieuws volgen.
Honger naar letters om er gedichten of  verhaaltjes van te maken!
10. Amsterdam of een stad in Italië trekt me toch. Ik ben niet eenzaam in de drukte.
Voel me als Noord-Hollander altijd opgenomen in the rush.
In Italië genieten van de warmte en de slow...
11. Een bundel van mij gedichten, erkenning en een fijne samenwerking of optreden.

Mijn vragen: voor Geert König

1. Is je politieke voorkeur terug te lezen in je schrijven?
2. Vind je een gedicht net als ik niet vaak te lang?
3.Waar schrijf je het liefst?
4. Vind je erkenning in de omgeving?
5. Welk gedicht zou op muziek gezet moeten worden en door wie gezongen?
6. Is poëzie niet genezend en voor welk ziekte beeld?
7. Literatuur of moderne schrijver?
8. Een boek dat op zich zelf staat of een serie?
9. Welk boek mag juist NIET  verfilmd worden?
10. Is er een manier om de crisis, zo die er al is,
te boven te komen?
11. Waar sta jij in 2017?









Geen opmerkingen:

Een reactie posten