Totaal aantal pageviews

dinsdag 28 augustus 2012

De reis naar verhalen...

Vandaag heb ik een blog toegevoegd aan de links.
Vraag me niet waarom nu pas...
Een site vol poëzie:
http://dichtgezicht.wordpress.com/

Vandaag ook weer zo'n gedicht 
die uit een mooiere wereld komt...

Slot van haar gedicht:

... Ze woonde haar levens
in een vijver van verdriet
ze vulde elke dag het water aan,
gaf de vissen eten,
en koesterde de schatten
maar om te blijven drijven, hielp het niet
en leren zwemmen 
even min.

-----
Haar complimenterend reageerde ik:



Ik vond het al opmerkelijk
dat de vijver zo klotste
Het spetterde op mijn wangen
…ik proefde
 zilte tranen
ondanks droge ogen
Het wrakhout taande
Spijkers spoelden aan
Het vlotte toen ik wat koppen sloeg
Stapte op en boomde naar
het eiland vol verhalen


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Jouw gedichten brengen mij op gedachten
      welke ik omzet in gedichten...
      Werelden die ik vaak niet ken
      bewandel ik aan de hand van jouw zinnen.
      Een literair spel ontstaat.

      Verwijderen