Totaal aantal pageviews

zondag 29 juli 2012

Momenten van toen...


Ik wandel met wat familieleden door de straten van Pistoia.
Prachtig zomerweer. Als toerist kijk je toch wat
anders naar de dingen rondom... Mooie gebouwen zoals
kerkjes en oude huizen, nauwe straatjes.
Ook de kraampjes van de braderie trekken wel mijn aandacht.
Ze zijn deze nog aan het opbouwen, maar toch zien we
al iets leuks. Een oud plastic poppetje dat Pinokkio
voorstelt. Verbleekt door de zon en het gebruik,
want het poppetje is meer dan 40 jaar oud!
Een foto gemaakt. Leuk voor onze vader en moeder, om dat nog
eens te zien. Ook is er een kraam met bakken vol lp's.
Maar die kraam werd nog opgebouwd. Op de bakken staan wat
onduidelijke Italiaanse woorden, waarschijnlijk van
nationale artiesten waar wij geen weet van hebben.
Na een wandeling door het centrum, een schepijsje en een
kopje cappuccino lopen we toch weer langs de kraampjes.
Ik zie een oudere Italiaanse vrouw van zo'n 70 jaar.
Ze heeft een langspeelplaat in haar handen. Ik loop
geïnteresseerd voorbij en kijk wat voor plaat het zou
kunnen zijn. Tot mijn verbazing is het het derde album van
The Beatles - A hard days night. "Hoe is het mogelijk!"
denk ik. Ze bekijkt de hoes met serieuze belangstelling.
Een glimlach verschijnt rondom haar lippen.
Ze denkt vast aan tijden van weleer...
Met haar vriendinnen naar een dansfeest of misschien wel
een optreden. Fan zijn van één van de FAB FOUR...
Een eerste vriendje, de eerste zoen!
Ik wordt ook blij van binnen.
Heb die tijd dan wel niet meegemaakt, mijn
tijd kwam later, bij andere muziek.
Mijn eerste vriendin werd mijn vrouw...
Nog steeds verliefd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten