Totaal aantal pageviews

woensdag 21 maart 2012

Foto's...het verleden in een album

Op 13 maart j.l. kwam ik op een site tercht, waar ik getroffen werd door de foto:



http://www.photoq.nl/articles/nieuws/actueel/2012/03/10/raad-en-win-het-nederlandse-fotoboek/




Op deze site kon je meedoen met een wedstrijd...niet dat ik mee wilde dingen, maar ik liet toch een gedichtje achter:

Hoe langer
het heldere licht brandt
hoe donkerder
de sporen
op het blanke papier

Verbaasd en blij verrast was ik toen ik gisteren een mailtje kreeg:

We vonden je gedicht zo leuk
dat we besloten hebben je
te belonen met
twee vrijkaarten voor
de tentoonstelling in Rotterdam. *

* Nu maar zien hoe ik in Rotterdam kom en of ik überhaupt wel kan.
Toch leuk dat mijn gedichtje gewaardeerd werd.
_________

Hier nog een gedicht over het nut van fotoalbums;
voor dementerenden bijvoorbeeld:

Een DING ligt op mijn schoot
ik kan het eenvoudig pakken
wat het is
ik twijfel
kan er niet bij…
Toch open ik het
zie de beelden van weleer
Het is mijn ingebonden leven








Geen opmerkingen:

Een reactie posten